trettioett

~ 2012-05-20 ~
Förlåtelse handlar om att tillge något, att be om ursäkt för någoting man ångrar. Jag tror ordet förlåt har en speciell inverkan på varje person. Jag tror alla har en speciell relation till förlåtelse. Man kanske kopplar det till ett minne då man själv eller någon annan bett om förlåtelse. När man ber någon om förlåtelse ber man om en andra chans, man ber om att folk ska tro på en igen. Man ber om en chans till att rätta sina fel. Det svåraste är nog inte att be om förlåtelse, utan att förlåta. Om någon har sårat dig riktigt djupt är det svårt att bara glömma allt. Känslor och relationer har en stor del med förlåtelse att göra. Många säger att det är svårare att förlåta någon man älskar än någon man nyss träffat. Det beror ju förståss på vad det gäller. Förlåtelse är ingenting vi ger för att andra människor ska må bra, utan för att vi själva ska må bra och gå vidare, men du behöver aldrig acceptera ett förlåt men jag tycker man borde ta emot det. Sen kan man fundera över när man vill godkänna det eller inte. Kanske du accepterar det dagen efter, eller kanske aldrig. Det är helt upp till dig själv.
Förlåtelse är ett fritt val och alla har säkert en egen åsikt om det. Förlåtelse handlar också om att hoppas på en bättre framtid. 
- Linda Wessman

anledningen till varför jag skrev det här var för att förlåtelse är en sån uppenbar grej bland vissa männsikor. Jag tror inte lika många funderar så mycket på just den här delen som jag gör. Folk brukar säga "älska är ett starkt ord men ändå kastar vi bort det som om det inte vore någonting" Jag säger detsamma om förlåtelse. Förlåtelse har en stor bakgrund med många sår, både fysiska och psykiska. Det fina med förlåtelse är att människor förenas igen och oftast suddas det förflutna ut. Jag tycker fler människor borde fundera på vad ordet förlåt innebär för dom.

Tumblr_m3dhsmckxu1qiln3bo1_500_large
Tumblr_m2eigwmwkt1qfsa1ro1_1280_large
1308715-11-1333479934624_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback